Inte 100% nöjd...

Nu e jag klar med färgen!
Jag blev inte så nöjd som jag hade hoppats...

I alla fall, färgen blev 10000 gr bättre än min förra, det var bra! Den blev jätte ljus, också bra,
men och gulaktig! Aja, det e knepigt med blont hår, man måste trixa jätte mkt för   å
få den färg man vill ha så det blir aldrig bra första gången. I veckan ska jag köpa en blekning och få bort det gula. Jag tänker inte trixa med mitt silverschampo igen. Jag orkar inte!
Vet inte än hur elr när jag ska köpa den men i veckan blir det i alla fall.
Måste skaffa pengar också...

En annan sak!

Jag har märkt en lite konstig grej om mode. Om man till ex ser nåt, typ glasögon, pälsjackor o.s.v, först tycker man att det e skitfult och att man aldrig skulle ha på sig nåt av det där. Om man t.ex tar såna
där 50-tals brillor (vet inte riktigt vad dom heter), när jag först såg dom innan nån hade såna,
så tyckte jag att det var skitfult! Men sen i somras, när man såg dom brillorna
i alla afärer och allt fler började ha på sig såna, så ju mer och mer man såg dom,
desto snyggare tyckte man att dom blev! Även paljetter, jag kunde typ spy av det förut, men nu när man ser att nästan alla festtoppar har såna, så ser man att vissa av dom faktiskt e riktigt snygga.
Det har inget med "grupptryck" att göra som att man har nånting bara för att alla andra har det. Men ser man nånting mer och mer från alla håll som man inte gillade förut, så blir det snyggare och snyggare.
Det tycker jag i alla fall.

Håller ni med eller är det inte alls så för er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0