Min åsikt...

Heej bloggen ;)

Nu har jag bestämt mig, jag ska färga håret! :D
Okej..ingen stor skillnad som ni kanske hade hoppats på! ;) Eftersom att en del tkr jag ska ha brunt hår,
men det vill jag inte! Jag tkr jag ser så blek ut i brunt hår och sist jag hade det lessnade jag typ direkt..
I sjuan hade jag först blont, sen brunt, och sen vart det ljusare och ljusare tills det vart ljusljus brunt och sen blonderade jag det igen. Blond är den färg jag tycker e snyggast på mig, och jag känner mig finare så. Ärligt, så kanske jag inte passar skit bra i det.. Haha ;)

I alla fall!
Min nya färg blir en annan nyans av blont, anledningen till att jag gör det är för att jag kanske inte var så skillad med mitt silverschampo.. När jag blonderade mitt hår andra gången så vart det typ gulblont, och tack vare silverschampot så försvann ju det, men det komm inte åt på alla ställen så det understa håret e typ gulblont
medans andra ställen i håret e typ silver! :S Usch...
Så nu ska jag ha samma färg i hela håret. (kan ladda upp en bild senare på färgen)

En sak som jag bara måste säga, som stör mig grymt mkt! E att vissa personer tkr att man e fjortis bara för att man e blondin, så det första intryck man får av en person med blont hår och smink är att dom tkr det e en fjortis! Tyvär så tkr vissa personer det och det e inte spec moget... Men det som stör mig allra mest  
som har hänt mig och vissa av mina kompisar,
är att...

Om man e blond och frågar nån om den personen tkr att man ska behålla sin färg,
eller färga det brunt, så finns det folk som säger att man passar bättre i brunt (altså inte att man skulle va fin i det, utan att man  passar bättre i det) bara för att dom tkr att det blir för mkt fjortis om man har blont?! Vadå, som att dom försöker ändra på ens utseenade för att dom tkr så? Till och med när personen passar bättre i blont än i brunt så säger dom att man ska ha brunt.. Orka!?

Eller, 
om en person som tidigare har varit blondin och har färgat det brunt och funderar på att bleka det igen, så kanske nån säger att man ska fortsätta ha brunt för annars ser man ut som en fjortis?! Det stör mig att den personen inte ärligt kan säga vad den passar bäst i, utan går efter hur mkt "fjortis" det ser ut.

SO WHAT om den personen kanske till och med är typ Kissie/Dessie wannabe, om hon känner sig mer bekväm i den färg som hon har, så låt hon ha det utan att kritisera! Jag vet att det inte e många personer som tänker såhär, men det finns några som gör det, som alltid kritiserar andras utseende, är det kanske för att dom e avundsjuka eller osäker på sitt eget självförtroeende?

Aja.. det e grymt irrtiterande, vad tycker ni?


       "sjuk" kläder idag, lite äcklig färg kanske haha ;) Men jag äälskar
                      mysdressar, det e så mysigt!





Kommentarer
Postat av: emmmmmmmaaaaae

det kommer säkert bli bättre när du färgar nu och du passar 10000000000 ggr bättre med blont hår!

2009-10-23 @ 19:48:27
URL: http://emmar.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0